(068)668-97-90; (044)592-75-16

Які елементи має містити звіт про оцінку

15.02.2017

Зміст правильного звіту про оцінку

Повноцінний звіт про оцінку (незалежно, це звіт з експертної незалежної оцінки землі, нерухомості, чи іншого майна) крім розрахунків, виконаних відповідно до методики, повинен мати описову частину з посиланнями на нормативну і законодавчу базу.

Фактично, звіт про оцінку не може складатися з трьох сторінок (на жаль, зараз можна зустріти такі роботи).

У цій статті перерахуємо основну інформацію, яку повинен містити звіт.

А саме:

– повний опис об’єкта оцінки. Наприклад, якщо оцінці підлягає земельна ділянка, то в звіті, експерт-оцінювач повинен вказати повну адресу місця розташування об’єкта, кадастровий номер ділянки і його власника, також необхідно описати рельєф, прилеглу територію і основні характеристики ділянки (наявність комунікацій та правових обмежень). У разі, якщо оцінці підлягає обладнання, то необхідно вказувати повну інформацію про виробника та повного маркування, інвентарний номер, рік випуску, технічний стан об’єкта;

– дату проведення оцінки та термін дії звіту. Кожен звіт має конкретну дату оцінки, на цю дату приймаються курси валют відповідно до курсу НБУ. Також, звіт має певний термін дії, в основному це 6 місяців;

– мета складання звіту (про це можна детально ознайомитися в статті «Навіщо оцінювачу знати мету експертної оцінки?»);

– перелік Законів і нормативно-правових актів, на підставі яких проводиться експертна оцінка, а також інформація з яких дозволяє зробити певні висновки оцінювачу;

– аналіз ринку аналогічних об’єктів. Наприклад, опис скільки коштує нерухомість в місті, розташування об’єкта оцінки (у разі оцінки нерухомості);

– обов’язковим розділом звіту є аналіз найбільш ефективного використання об’єкта оцінки. В цьому розділі оцінювач обґрунтовує, яке використання об’єкта буде приносити найбільшу прибутковість власнику, з урахуванням обмежуючих прав і обмежень;

– зміст і обгрунтування застосовуваних методів розрахунку в звіті, а також пояснення чому той чи інший метод не використовувався в звіті;

– висновки про вартість об’єкта оцінки. Цей розділ містить результати виконаної роботи – короткий опис об’єкта оцінки, прав на нього та вартість, визначену основним методом. Цей розділ повинен бути закріплений печаткою оценочної компанії та підписом оцінювача.

Висновки

Прочитавши статтю і побачивши вимоги до звітів, можна зробити висновок, що звіт містить досить багато різнобічної інформації і для якісного його складання необхідно мати відповідну кваліфікацію фахівця-оцінювача.

Звіти, які не відповідають вимогам законодавства можуть бути анульовані, а виконавець звіту покараний скасуванням кваліфікаційного свідоцтва оцінювача або іншим способом.

Ссылка на основную публикацию
Опублікувати коментар